Офіційні сайти відомств




» 2009 » Липень » 18 » “Наше бачення Конституційного процесу в Україні” - ЗАЯВА УКРАЇНСЬКОЇ ПАТРІОТИЧНОЇ АСАМБЛЕЇ
18:10
“Наше бачення Конституційного процесу в Україні” - ЗАЯВА УКРАЇНСЬКОЇ ПАТРІОТИЧНОЇ АСАМБЛЕЇ
“Наше бачення Конституційного процесу в Україні”
Конституція України як суспільний договір, що гарантує стабільність держави після внесення в грудні 2004 року відомих змін перестала виконувати свою головну функцію.

  Фундамент державної будівлі було підірвано в багатьох місцях і за 4 роки стіни дістали великі тріщини, що загрожують загальним руйнуванням.

  Тому питання державного облаштування гостро стоїть на порядку денному українського політикуму як парламентського так і позапарламентського останні 2 роки, але єдиної компромісної, тим більше консенсусної позиції досі не вироблено і, навіть, не запропоновано механізмів її досягнення.

  Більш того, з наближенням Президентських виборів основні політичні гравці намагаються цей державотворчий процес перетворити на процес здобуття влади, не враховуючи інтереси українського суспільства, ментальність і традиції українського народу.

  Яскравим прикладом такого нехтування стала спроба лідерів Партії регіонів В.Януковича та БЮТ Юлії Тимошенко самочинно прийняти основний документ, що фактично позбавляв народ права волевиявлення при обранні Президента і давав можливість цим двом політичним силам узурпувати владу на 15-20 років, запровадивши в Україні вразливий ззовні і недемократичний внутрішній режим з підконтрольними ЗМІ та судовою владою.

  Під тиском громадськості, а також загрозами гострого конфлікту із Секретаріатом Президента, а головним чином через недовіру та суперечності “коаліціянтів”, процес зірвався, але сам факт його появи є серйозним попередженням українській державності та демократії.

  Але конституційні проблеми залишаються невирішеними і вони створюють конфліктний грунт і після Президентських, і після можливих позачергових парламентських виборів. Хвороба загострилась, але біда у великій кількості лікарів, що пропонують курси та рецепти лікування, причому взаємовиключні. 

  Тобто, кожна поважна політична сила, як парламентська так і ні, вже заявила про свій конституційний рецепт для народу і про свій намір реалізувати цей рецепт через конституційний референдум. При такому підході, враховуючи недосконалість і неприйнятність багатьох положень нового Закону “Про всеукраїнський референдум”, українському конституційному процесу загрожує повна профанація.

  Ярмарок Конституцій при переході в стадію параду референдумів може стати серйозним викликом національній безпеці та державності України.

  Ще одна проблема полягає в тому, що орган, який єдиний наділений правом Конституційних змін – Верховна Рада України – користується довірою всього лише близько 4 % населення і є в цьому відношенні по суті нелегітимним. Зрештою, навіть технічно, в цьому складі парламенту зміни до Конституції України можливі лише при згоді фракцій ПР та БЮТ, чого найближчим часом не передбачається. Президентський варіант змін до Конституції, попри його схвалення Венеціанською комісією, не сприймається більшістю депутатів Верховної Ради і не факт, що в даний час може дістати схвалення на всенародному референдумі.

  Варіанти позапарламентських сил носять скоріше агітаційний характер і не мають шансів на проходження ні в парламенті, ні на референдумі.

  В ситуації, що виглядає конституційним глухим кутом, Українська 

 асамблея рекомендує наступні напрями дій:

1. У зв’язку з наявністю проекту Конституційних змін, запропонованих Президентом України, що в основному дістав схвалення Венеціанської комісії, розглянути даний законопроект у ВР України, а також провести його всенародне обговорення в політичних та експертних середовищах. З врахуванням висловлених зауважень, даний проект може стати основою майбутньої Конституції з наступним її прийняттям на Всеукраїнському референдумі.

2. Рекомендуємо розглянути можливість прийняття нової Конституції України незалежним органом – Конституційною асамблеєю, порядок скликання якої визначити окремим Конституційним законом. Останній варіант вважаємо доцільним лише при умові блокування інших можливостей для Конституційних змін.

3. Чинний склад ВРУ до Президентських виборів може і зобов’язаний внести певні зміни до діючого Основного Закону, які носять технічний характер і викликані як недосконалостями змін 2004 року, так і певними не зовсім політично адекватними рішеннями Конституційного Суду.

А саме:

· Необхідно збалансувати терміни обрання міських, сільських, селищних голів рад, що мають відбутися в березні 2010 року і відповідних Рад, що чинною Конституцією передбачаються в березні 2011 року.

При чому пропонуємо встановити єдиний термін повноважень для голів та відповідних Рад – 4 (чотири) роки, як у більшості демократичних держав.

· Пропонуємо встановити термін повноважень ВРУ – 4 роки і обмежити депутатську недоторканність приміщеннями ВРУ.

· Необхідно чітко визначити терміни чергових виборів органів місцевого самоврядування і встановити, що позачергові вибори – це на термін до чергових, тим самим знівелювати постанову Конституційного Суду, що загрожує втягнути державу в хаос перманентних місцевих виборів з усіма фінансовими, організаційними, політико-правовими наслідками.

 
Маємо надію, що наші пропозиції можуть стати знаками на “дорожній карті” для виводу конституційного процесу із глухого кута.

УКРАЇНСЬКА ПАТРІОТИЧНА АСАМБЛЕЯ



: 978 | : Петро_ЛИСЕНКО | : 1.0/1
: 0

[ | ]

"Спілка офіцерів України (СОУ) є всеукраїнською неприбутковою громадською організацією військово-патріотичного спрямування, яка об'єднує на добровільних засадах громадян України: військовослужбовців-офіцерів, прапорщиків і мічманів кадру, зарахованих до Збройних Сил України до запровадження військової служби за контрактом, ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, курсантів (слухачів) випускних курсів вищих військових навчальних закладів, а також вищих навчальних закладів, які мають військові навчальні підрозділи, що здійснюють підготовку спеціалістів для військових формувань України, військової служби за контрактом, за призовом, запасу і у відставці Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів, Міністерства з надзвичайних ситуацій, військовослужбовців які проходять службу у резерві (надалі - Збройних Сил України), а також громадян офіцерів (старшин) - ветеранів військових формувань, які брали участь у визвольних змаганнях за незалежність України..."





ОФІС ВГО СПІЛКИ ОФІЦЕРІВ

переглянути збільшену мапу



НОВИНИ  © ВГО СОУ






Пошук

Календар

«  Липень 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Наші друзі та партнери

Пам’ятай про Крути [Vox.com.ua] Портал українця
Пиши українськоюЕвропейський конгрес українців
Українці УгорщиниСпілка українців у Португалії інтернетвидання -Українці у Португалії-
Український радіопортал - Украинский радиопортал
 ПРОСВІТА - КРИВИЙ РІГ
Воєнна історіяЧасопис Промінь Просвіти
zampolit
Українське життя в Севастополі
Український козацький портал

Сайти осередків СОУ

Кнопка ВОО СОУ




Кнопка КРоСОУ

Тернопільська СОУ






  • При використанні інформації посилання на  www.portsou.at.ua  бов’язкове.
  • Зміст матеріалів на сторінках сайту не завжди відображає офіційну позицію Всеукраїнської громадської організації СПІЛКИ ОФІЦЕРІВ УКРАЇНИ і адміністрації сайту.
  • Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст рекламних банерів, які надає сервіс "Ucoz".
  • Відповідальність за точність наведених фактів, цифр, та імен несуть автори матеріалів.
                                                         
Locations of visitors to this page

© Портал українських офіцерів
(Спілки офіцерів України)
2024

E-mail редакції: rigsou@ukr.net




Використовуються технології uCoz