ПРЕЗИДЕНТУ УКРАЇНИ ВЕРХОВНОМУ ГОЛОВНОКОМАНДУВАЧУ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ В. Ф. ЯНУКОВИЧУ Щодо ігнорування рішень Президента України в галузі оборони з боку Кабінету Міністрів України та Верховної Ради України
СКАРГА Громадська організація офіцерів-патріотів – Спілки Офіцерів України висловлює свою глибоку стурбованість з приводу незадовільного фінансування Збройних Сил України. 8 липня 2010 року Верховна Рада України, внесла зміни до Закону України «Про державний бюджет України на 2010 рік, в результаті чого було зменшено видатки на оборону на 2,135 млрд. грн.. Оборонний бюджет скоротили не тільки на 2 млрд. грн.. спецфонду (який завжди був проблемний, тому що ці гроші Міноборони заробляє від продажу зброї та техніки), але й на реальні 135 млн. грн.. 3 червня 2010 року, Президент України видав Указ за підсумками засідання РНБО з оборонних питань «Про першочергові заходи із забезпечення належної діяльності Збройних Сил України, не допущення зниження їх бойової готовності та боєздатності». У відповідності до цього Указу Президента України, Кабінет Міністрів України зобов’язаний з 1.жовтня 2010р збільшити посадові оклади офіцерів на 55% та прирівняти їх до відповідних категорій держслужбовців. Надати військовослужбовцям 2000 квартир, компенсувати безквартирним військовослужбовцям кошти за оренду житла. З 1 липня 2010 року контрактники матимуть право безкоштовно харчуватись в армійських їдальнях. Окрім цього, на день Флоту України, Президент України у Севастополі, 4 липня 2010 року пообіцяв з 1 жовтня 2010 року вдвічі збільшити грошове утримання військовослужбовцям ВМС України, військовим пілотам. Спілка Офіцерів України, військовослужбовці ЗСУ з оптимізмом сприйняли рішення та ініціативи Президента України з оборонних питань. Разом з тим, на виконання рішень Президента України з зазначених питань, необхідно додатково виділити з бюджету близько 10 млрд. грн., (8 млрд. грн. видатки пенсійного фонду України, 2 млрд. грн.. видатки Міністерства Оборони України). Але замість збільшення видатків Міноборони, за поданням Кабінету Міністрів України, Верховна Рада України скоротила їх на 2 млрд. грн.. Такі рішення визвали справедливе обурення у військовому середовищі. Згідно до ст.5 Воєнної Доктрини України визначені основні реальні та потенційні зовнішні загрози національній безпеці України у воєнній сфері: 1) Розповсюдження зброї масового ураження і засобів її доставки: - Іран та інші країни активно працюють з метою володіння ядерною зброєю, США планують розмістити системи ПРО в Східній Європі. 2) Недостатня ефективність існуючих структур і механізмів забезпечення міжнародної безпеки та глобальної стабільності: - ООН, Рада Європи, ОБСЄ та інші організації під час війни в Іраку, на Балканах, на Кавказі, ( Чечня, Осетія, Абхазія), Ізраїль - Ліван показали свою неспроможність у запобіганні воєнних конфліктів, масовій загибелі цивільного населення. 3) Можливість втягування України у протистояння іншим державам чи в регіональні війни: - Участь України у війні в Іраку, місії в Афганістані, участь ЧФРФ, дислокованого на території України, у військових діях проти Грузії, пролонгація перебування ЧФРФ на території України на 50 років. 4) Воєнно-політична нестабільність та конфлікти в сусідніх державах, міжнародний тероризм, поширення незаконного обігу зброї: - Війна в Іраку, Афганістані, на Близькому Сході, визнання Косово, Абхазії та П.Осетії, протистояння Індії і Пакистану, війна в Судані, Сомалі, Ефіопії, війна на Кавказі, постійне захоплення піратами цивільних кораблів та заручників. (Тузла, екологічна катастрофа в Керченській протоці, «газові війни», заяви Держдуми РФ щодо Севастополя, Криму тощо), постійні теракти в Росії. 5) Нарощування іншими державами поблизу кордонів України угрупувань військ та озброєнь, що призводить до порушення співвідношення сил, яке склалося: - Вихід Росії з Договору про обмеження звичайних озброєнь, розміщення біля кордонів України в акваторії Чорного моря великих військових угрупувань, збільшення обсягу фінансування збройних сил Росії, Туреччини, Румунії та інших країн, плани Росії щодо збільшення чисельності та боєздатності ЧФ. 6) Незавершеність договірно-правового оформлення державного кордону України: - Відсутність державного кордону з Росією, невиконання Росією умов перебування ЧФ на території України, тяганина з боку Росії щодо переговорів по оформленню державного кордону, територіальні претензії з боку Румунії (о. Зміїний, Буковина, р. Дунай). Не повне виконання Молдовою угоди щодо Українсько-Молдовського кордону. Отже, тільки незначна частина наведених фактів засвідчує реальну загрозу національній безпеці України і потребує адекватних заходів щодо економічного забезпечення воєнної безпеки України. Зазначений обсяг фінансування не забезпечить виконання завдань ЗСУ, які визначені ч. II, ст.17 Конституції України, щодо оборони України, захисту її суверенітету, територіальної цілісності. Українці повинні навчитися жертовно утримувати свої Збройні Сили на відповідному рівні, інакше ми знову (як це було в нашій історії) будемо приречені утримувати збройні сили Польщі, Росії, Туреччини, Румунії, Австро-Угорщини. На підставі наведеного, керуючись ст..40 Конституції України, ст. 5 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей», ст. 19 Закону України «Про демократичний, цивільний контроль над воєнною організацією і правоохоронними органами держави», пропонуємо: - нашу скаргу розглянути особисто, або на засіданні РНБО - передбачити у Державному бюджеті України на 2011 рік фінансування Збройних Сил України в межах не менше 3% ВВП у відповідності до вимог ст.. 9 Закону України «Про оборону» ст.. 45-47 Воєнної Доктрини України. (сьогодні всього 0,8% ВВП). При цьому, Спілка Офіцерів України звертає увагу на те, що розгляд піднятих у зверненні проблем, не повинен переадресовуватися Кабінету Міністрів України, Міністерству Оборони України, як це було при розгляді наших попередніх звернень. (№44-с від 20.04.2010 року, 49-с 28 квітня 2010 року) Як відомо, у відповідності до ст..9 Закону України «Про оборону України», Кабінет Міністрів України організовує розроблення і виконання державних програм розвитку Збройних Сил України, контролює виконання законів у сфері оборони, та несе відповідальність за забезпечення оборони України, а Міністерство Оборони України лише виконує рішення Президента України, Кабінету Міністрів України у галузі оборони. Про результати розгляду скарги просимо повідомити Спілку офіцерів України у встановлений законом термін. ГОЛОВА СПІЛКИ ОФІЦЕРІВ УКРАЇНИ НАРОДНИЙ ДЕПУТАТ УКРАЇНИ ІІ СКЛИКАННЯ ПОЛКОВНИК В. БІЛОУС
|