Офіційні сайти відомств




Статті

Головна » Статті » Аналітичні статті » Нац. безпека і оборона

«Політика – то служіння…» Як позбутись негативних явищ у розвитку української державності
Військові завжди є державниками. Офіцер завжди готовий до захисту Вітчизни та її громадян, незважаючи на те, чи він проходить дійсну службу, чи перебуває у запасі. Цю тезу обумовлює прийняття військової присяги на вірність українському народові. З Головою Львівської обласної організації, членом Центрального Проводу Спілки офіцерів України Петром КОСТЮКОМ розмовляємо не лише про справи військові, глобальні державницькі. Адже йому як кандидату в народні депутати у виборчому окрузі №115, на території якого мешкає, не чужі проблеми виборців на рівні регіональному… Інша річ, як він бачить їх розв’язання…

– Пане полковнику, Ви зареєстровані кандидатом у народні депутати України, чим викликане таке рішення?

– Так, я прийняв рішення балотуватися до Верховної Ради України в одномандатному виборчому окрузі № 115 у Львові. Я проживаю на території цього округу, вважаю людей в цьому окрузі патріотичними виборцями. А суспільнополітична ситуація, яка склалась у нашій державі, та в області зокрема, не дозволяє мені залишатись осторонь. У Верховну Раду йду свідомо, для того щоб в українському суспільстві відбулися комплексні зміни. А рушієм в цьому процесі є зміна способу мислення суспільства та зміна еліт.На зміну владній еліті з тягарем стереотипів вчорашнього дня повинна прийти нова еліта, здатна мислити масштабно, бачити виклики ХХІ ст. і знаходити на них належні відповіді. Українська владна еліта не спроможна перебирати на себе відповідальність за долю держави і її громадян. Переконаний, що у парламент мають прийти нові люди. Інакше в країні нічого не зміниться.

– У своїй передвиборчій програмі Ви ведете мову про глобальні речі: філософію мислення, відповідальність еліт, стратегію ХХІ ст., національну безпеку, а виборці хочуть чути про покращення свого життя вже сьогодні. Чи готові вони сприйняти Вас?

– Не потрібно применшувати велику мудрість нашого народу. Переконаний, що вирішення багатьох злободенних проблем, якого очікують всі громадяни України і яке обіцяють майже усі кандидати в народні депутати (підвищення життєвого рівня, зняття податкового тиску, збільшення робочих місць тощо), неможливе без комплексних змін усієї державної системи.В основі нового мислення мають бути національні інтереси Держави Україна, а в центрі – потреби української людини. Для себе я цю тезу визначаю гаслом: «Від безпеки держави у світі – до безпеки людини у суспільстві». Адже громадянин України потребує державного захисту власної безпеки у найрізноманітніших сферах, наприклад захисту від неякісних харчових продуктів та неякісних лікарських препаратів, захисту невмотивованих завищених цін або захисту українського інформаційного простору. Мусимо змінити філософію ставлення держави до своїх громадян, насамперед щодо їхнього добробуту, охорони здоров’я, освіти, культури тощо. І первинною ланкою, яка може запустити процес такого перезавантаження, є Верховна Рада – єдиний орган законодавчої влади в Україні. Саме вона має встановити чесні та єдині зрозумілі для всіх правила співіснування. При умові поборення корупції та довіри до влади ми отримаємо умови, за яких можна буде проводити комплексні реформи.За 21 рік вже треба було зробити так, щоб мільйони людей не виїжджали на заробітки в пошуках робочого місця. Не може так бути, що від громадян України у власній державі нічого не залежить, а від України нічого не залежить у сучасному світі. У парламенті мають бути нові люди, які здатні щось змінювати.



– Поясніть детальніше, чому Ви ставите на одну площину захист національної безпеки держави і захист безпеки людини. Адже ми звикли думати, що це різні величини.

– Національна безпека не вичерпується територіальною цілісністю держави, захистом Президента України, і вже аж ніяк не захистом матеріального достатку владної верхівки. Її складовою є безпека громадян України у найширшому розумінні.Загрозою національній безпеці є і величезний розрив в доходах наших громадян. Однією із функцій держави є вирівнювання доходів через певні механізми (прогресивне оподаткування, бюджетний перерозподіл). Але понад 40% українських сімей на харчування витрачають більш, як 60% своїх доходів (за міжнародними підходами вони можуть вважатися бідними). Заможними у нас може вважатись не більше 5 % населення, з яких багатими тільки 1%. (статки вітчизняних мільярдерів можуть прирівнятись приблизно до третини ВВП України). Для подолання цього дисбалансу необхідно встановити п’ятиразове співвідно-шення між максимальною і мінімальною заробітною платнею, а також обмежити законом відсотки за банківськими кредитами, якими успішно по-слуговуються олігархи.Зарплата в Україні є надзвичайно низькою у порівнянні із заробітними платами в інших країнах Європи. Причина в тому, що у собівартості продукції зарплата становить мізерну частку (7%), а більшість її фактично іде у вигляді прямого прибутку власникам підприємств. Цю ситуацію також треба змінити кардинальним чином шляхом запровадження погодинної оплати праці, як це є у країнах-членах ЄС.



– Пане полковнику, на жаль більшість виборців мало обізнані із діяльністю Спілки офіцерів України. Розкажіть, чим сьогодні переймається її Львівська обласна організація, яку очолюєте?

– Наша Спілка бачить своє завдання у збереженні і примноженні славних історичних традицій українських військовиків. Вона завжди займає патріотичну позицію у всіх суспільно-політичних процесах і бере активну участь у всіх національно-значимих заходах. Зокрема, впродовж 2012 року ми взяли участь у відзначенні Дня Злуки у Львові, 73-ї річниці проголошення Карпатської України, вшануванні військових поховань на Янівському (Меморіал Січових Стрільців) та на Лича-ківському кладовищах (Братська могила УСС на Марсовому полі, Поле почесних поховань, Меморіал УГА). Наші представники були на регіональних та всеукраїнських заходах, присвячених пам’яті Героїв Крут, українських Героїв на Маківці та у Холодному Яру. Члени нашої організації брали участь у заходах у м. Севастополі, присвячених 20-й річниці Указу Президента України «Про невідкладні заходи з будівництва Збройних Сил України» (№209 від 5.04.1992 р.), яким започатковано Військово-Морські Сили України.У квітні 2012 року хорунжу Олену Степанів зараховано почесним членом Львівської обласної організації СОУ як першу в світі жінку, офіційно прийняту на військову службу у званні офіцера. За клопотанням Львівської обласної організації Спілки Офіцерів України хорунжа Олена Степанів до Дня Героїв посмертно нагороджена відзна-кою Спілки офіцерів України – «Хрестом заслуги».Львівська Спілка офіцерів була серед організаторів проведення до Дня Героїв військово-патріотичної гри «Джура».

– Сьогодні багато говориться про «плачевний стан» української армії та про потребу реформування Збройних Сил України, які б відповідали певним світовим стандартам. Чи проводиться Спілкою офіцерів робота у цьому напрямку?

– Збройні Сили України дійсно потребують реформування, бо з початку проголошення незалежності України вони були створені за принципом відокремлення від Радянської Армії, а такі організаційні підходи не відповідають сучасним світовим тенденціям протидії різного роду глобальним загрозам (економічним, інформаційним, екологічним, культурно-релігійним тощо). Мову треба вести про підвищення боєздатності Збройних Сил України, набуття Україною членства в НАТО і утвердження регіонального лідерства України на балто-чорноморському просторі.З цього приводу Спілка Офіцерів України висловила свою позицію у заяві про потребу входження України у систему колективної безпеки, зокрема щодо набуття Україною повноправного членства в Організації Північно-атлантичного договору. Ми провели круглий стіл «Збройні Сили України: вибір шляху», а також взяли участь у парламентських слуханнях «Про стан та перспективи розвитку Воєнної організації та сектору безпеки України».Наші спілчани ініціювали у Львівській обласній раді «круглий стіл» з приводу масових порушень прав військових пенсіонерів та направили звернення до відповідних органів влади. Але діяльність Спілки офіцерів не обмежується питаннями суто військовими.
– Ми позиціонуємо себе захисниками громадян України у всіх сферах їхнього життя. Зокрема, ми виступили проти посягань на приватизацію об’єктів національної культурної спадщини Києво-Печерської та Почаївської Лавр. Значний суспільний резонанс мала заява Львівської обласної організації СОУ на підтримку громадської ініціативи «Врятуймо Черемош» – проти будівництва гідроелектростанцій на річках Карпат, що може призвести до порушення екологічного балансу і спричинити катастрофічні наслідки. Маленькою нашою спільною перемогою у цій сфері було те, що будівництво ГЕС призупинено.Ініціювємо громадські слухання щодо нестерпного запаху у місті Львові, що шкодить іміджу туристичного міста, а найгірше – впливає на здоров’я його жителів. Переконаний, що у нашій принциповій позиції проти бездіяльності міських властей ми будемо мати підтриму всіх львів’ян.
 
– А яка позиція Вашої організації щодо Закону України «Про засади державної мовної політики», згідно з яким російська мова на значній території України де-факто стає другою державною?




– Ми брали активну участь у всіх заходах на захист української мови. Хочу зауважити, що Львівська обласна організація СОУ вийшла на знак протесту зі складу Громадської ради при Львівській облдержадміністрації. Адже прийняття даного законопроекту відбувалося з порушенням Регламенту ВР та фактично ставить під сумнів подальший повноцінний розвиток української. Також ЛОО СОУ прийняла звернення до особового складу правоохоронних органів України щодо їхнього права відповідно до ст. 60 Конституції України не виконувати злочинні накази.

– Що, на Вашу думку, треба зробити Верховній Раді найперше?

– Найперше потрібно повернути у Верховну Раду України дисципліну і вимагати від депутатів персонально відвідувати засідання. Робитиму це сам і закликатиму до цього своїх колег. Брак дисципліни всі починання зводитиме нанівець. Чи можна говорити про легітимність прийнятих законів, якщо один депутат-кнопкодав голосує за десятьох? Я добиватимусь вдосконалення виборчого законодавства; внесення змін до Законів України «Про статус депутатів ВРУ» та «Про статус депутатів місцевих рад» щодо процедури відкликання депутата. Українці мають самі собі обирати представницьку владу від територіальної громади, а не від партійного угрупування, яке, як правило, приватизоване за гроші олігархами. Депутат має мешкати на території даного округу та систематично звітувати про свою діяльність на зборах перед виборцями округу. Час його перебування у Верховній Раді має бути не більшим, ніж два терміни поспіль. Потрібно запровадити кримінальну відповідальність для депутатів за порушення принципу особистого голосування.За умов відновлення дисципліни і за наявності опозиційної більшості, найперше потрібно скасувати всі антиконституційні закони та угоди, що наприймав нинішній склад парламенту. Потрібно ухвалити рішення, спрямовані на визначення стратегії та шляхів розвитку України, як сильної європейської держави. Давно на часі ухвалення плану розвитку держави на 15-20 років, виходячи з національних інтересів, а не на догоду сусідам. Тільки таким чином можна забезпечи-ти вигідне для країни входження у світовий розподіл праці. Треба вірити у свій народ і ставити амбітні цілі – стати регіональними лідерами,а згодом ввійти до когорти європейських ліде-рів. Потрібно нарешті провести структурні реформи в економічному секторі і у галузі державного управління на шляху до набуття Україною членства в Європейському Союзі.

– А які Ви запропонуєте законо-проекти для економічного зростання України?

– Нині в Україні є потреба переглянути приватизацію стратегічних підприємств, яка була здійснена впродовж 21 року незалежності. Власники приватизованих підприємств не виконували взятих на себе соціальних та інвестиційних зобов’язань, а вкладники приватизаційних сертифікатів не отримували належних їм відсотків з прибутку. На мою думку, стратегічні підприємства мають бути у власності держави. Давно назріла проблема зміни структури економіки. Адже робити ставку тільки на хімічну (дуже газозатратну) та металургійну промисловість для такої держави як Україна замало. А вирішення проблеми диверсифікації джерел енергопостачання перетворилось в одну із найбільших загроз національній безпеці України.Для стабільності української держави нагальним є формування громадянського суспільства та його основної структурної складової – середнього класу. А для його нормального самотворення потрібно ліквідувати неефективні податки, що плодять корупцію, зокрема, податок на додану вартість, який в українських реаліях перетворився на криміналізований і потенційно корупційний. Доцільніше замінити його так званим єдиним соціальним податком з доходів громадян, в основі якого прогресивна шкала оподаткування (із зростанням прибутку – зростатиме і податок з нього). Його базова ставка має становити не більше 20%. Не менш вагомим є встановлення максимально прозорих процедур оподаткування.Потрібна і детінізація ринку праці. Проблема виведення робочої сили з тіні може бути вирішена лише засобами державного впливу. Детінізація економіки, переведення всіх робочих місць у легальну площину можлива лише зі змінами умов оподаткування. Також потрібно припинити оподаткування доходів громадян у розмірі мінімальної заробітної плати. В Україні також на часі є запровадження прогресивного податку на розкіш, елітне споживання, житлову і нежитлову нерухомість, оподаткування операцій з акціями, цінними паперами тощо. А назагал кількість податків треба звести до мінімуму і вони мають бути гнучкими.Створення умов для надходження інвестицій та створення гідних умов і справедливого ставлення держави для повернення наших земляків-заробітчан. Адже саме вони можуть стати каталізатором українського прориву в третє тисячоліття.Переконаний у потребі скасування міжнародних угод, що дозволяють безподаткове виведення коштів в офшори.

– Сьогодні всі заявляють про боротьбу з корупцією, але вона постійно, розростається, як мовиться, і вшир, і вглиб…

– Подолати корупцію одними карними санкціями неможливо, бо їх посилення своєю чергою тягне за собою корупцію у правоохоронних органах. Її потрібно долати з допомогою економічних механізмів, тобто усувати із законодавчого поля України щілини, які сприяють успішному розвитку різного роду корупційних діянь. Наприклад, я вважаю, що у боротьбі з корупцією потрібно розширити повноваження місцевого самоврядування в частині збільшення відрахувань до місцевих бюджетів; запровадження процедури формування витратної частини місцевих бюджетів на основі волевиявлення (підписних кампаній) мешканців та обов‘язкового публікування деталізованих статей витрат бюджетів усіх рівнів, з назвами усіх підрядників та деталізованим переліком виконаних робіт.



– Чи не найбільш чутливими у Сихівському виборчому окрузі є питання освіти і медицини. Що скажете з цього приводу?

– Потрібно реформувати систему освіти і медицини в цілому. На жаль, формат інтерв’ю не дозволяє всебічно розкрити цю проблему. Скажу, що у галузі освіти потрібно заборонити встановлення річної ціни вартості освітніх послуг у закладах вищої освіти понад третину від середньої річної заробітної платні в Україні, а також запровадити пряму залежність між ранжуванням вищих навчальних закладів за рівнем акредитації, фінансуванням з державного бюджету і результатами підсумкового тесту на зріз знань, який щорічно складатимуть його випускники. І безумовно - безкоштовність повної середньої освіти та професійно-технічної освіти, широка автономія вузам. Все більше нарікань від батьків та й вчителів чуємо з приводу шкільних програм. Їх щорічне ускладнення ніяк не відбилося на підвищенні загального рівня випускників шкіл, а от на катастрофічне погіршення здоров’я наших дітей це вже наклало свій відбиток. Тут хотів би закликати до ініціативи знизу. За нинішнього керівництва Міносвіти Табачником ми бачимо ще й неприховане наживання чиновників на цих процесах.

– А яка Ваша позиція щодо підвищення порогу пенсійного віку?

– Думаю, що маємо шукати інші шляхи наповнення Пенсійного фонду. Передусім потрібно узалежнити пенсійний вік відповідно до середньої тривалості життя.

– Сьогодні ми, окрім економічної ситуації, найбільш чутливо упосліджені у питаннях мови, історичної пам’яті. відновлення історичної справедливості. Що пропонуєте зробити у цій сфері?

– Всі ці питання знаходяться у площині захисту національного інформаційного і культурного простору України. З метою забезпечення національної безпеки України я ставлю на перше місце питання збереження національної ідентичності: внесення графи «національність» у паспорт і свідоцтво про народження, захист української мови як єдиної державної; cкасування Закону «Про засади державної мовної політики» й затвердження нового Закону «Про захист української мови». Адже українська держава,при всій повазі до всіх народів, які замешкали в Україні,насамперед є державою для самореалізації української нації. Адже іншої України у світі нема.Пропонуватиму внести зміни до Закону України «Про державну службу», у відповідності до яких при поступленні на державну службу громадянин повинен скласти екзамен з української мови та історії України. Те саме і для бажаючих отримати українське громадянство.Ініціюватиму законопроект «Про визнання учасників національно-визвольної боротьби УПА воюючою стороною за незалежність України»; компенсацію репресованим українцям та їхнім нащадкам; надання статусу депортованим українцям Холмщини, Надсяння, Підляшшя, Лемківщини.У випадку довіри виборців і обрання мене депутатом Верховної Ради України обіцяю, що як офіцер буду віддавати всі свої знання і сили для захисту їхніх інтересів. Я впевнений, зможу гідно захистити національні інтереси держави і інтереси громади. Блаженнійший Любомир Гузар зазначив: «Політика – то служіння». Вміти служити своєму народу, дотримуватися правильних принципів і працювати на користь держави – складне завдання, проте впевнений, що справлюсь.

Ілько КОЛОДІЙ,

журналіст.

Про полковника Петра Костюка пишуть
  • Богдан Якимович. Збройні Сили України: нарис історії. Львів 1996.С.251.”З 26 серпня в будинку№4 по вул. Вірменській у Львові почав діяти штаб для формування Національної Гвардії, де організували запис добровольців. Підполковник М.Мельник і майор П.Костюк розробили організаційну структуру і Положення про проходження служби в НГУ, юридичні консультації надавав Н.Гнатів, а політичну підтримку – народні депутати України Б.Горинь та І.Деркач”.
  • Шануймося, панове офіцери. До 10-річчя створення Спілки офіцерів України 1991-2001 рр. Київ. Варта. 2001. С.119. "Незабаром М.Мельник і П.Костюк були відкликані до Комісії Верховної Ради України з питань оборони і державної безпеки для продовження роботи зі створення правової бази Національної гвардії України та її безпосередньої організації”.Львів. Історичні нариси. Львів.1996. С.637. "А в команді першого міністра оборони України К.Морозова активно співпрацювали М.Мельник, П.Костюк, В. Лазоркін та ін”.
  • Тріумф серця. В. Діброва, П. Костюк, Р. Коханчук, О. Мельник. Київ, Медіа Світ. 2010. С. 203.”Багато років з уст заступника директора Департаменту гуманітарної політики Міністерства оборони України на той час полковника П.Костюка та від інших військових лунала пропозиція до представників церкви організувати національне паломництво для військовослужбовців. Завдяки бажанням з обох сторін вибір упав на село Зарваницю Теребовлянського району Тернопільської області.”

Категорія: Нац. безпека і оборона | Додав: PORTAL_SOU (16.09.2012)
Переглядів: 1226 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

"Спілка офіцерів України (СОУ) є всеукраїнською неприбутковою громадською організацією військово-патріотичного спрямування, яка об'єднує на добровільних засадах громадян України: військовослужбовців-офіцерів, прапорщиків і мічманів кадру, зарахованих до Збройних Сил України до запровадження військової служби за контрактом, ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, курсантів (слухачів) випускних курсів вищих військових навчальних закладів, а також вищих навчальних закладів, які мають військові навчальні підрозділи, що здійснюють підготовку спеціалістів для військових формувань України, військової служби за контрактом, за призовом, запасу і у відставці Збройних Сил України та інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів, Міністерства з надзвичайних ситуацій, військовослужбовців які проходять службу у резерві (надалі - Збройних Сил України), а також громадян офіцерів (старшин) - ветеранів військових формувань, які брали участь у визвольних змаганнях за незалежність України..."





ОФІС ВГО СПІЛКИ ОФІЦЕРІВ

переглянути збільшену мапу
Логін:
Пароль:



НОВИНИ  © ВГО СОУ






Пошук

Календар


Наші друзі та партнери

Пам’ятай про Крути [Vox.com.ua] Портал українця
Пиши українськоюЕвропейський конгрес українців
Українці УгорщиниСпілка українців у Португалії інтернетвидання -Українці у Португалії-
Український радіопортал - Украинский радиопортал
 ПРОСВІТА - КРИВИЙ РІГ
Воєнна історіяЧасопис Промінь Просвіти
zampolit
Українське життя в Севастополі
Український козацький портал

Сайти осередків СОУ

Кнопка ВОО СОУ




Кнопка КРоСОУ

Тернопільська СОУ

  • При використанні інформації посилання на  www.portsou.at.ua  бов’язкове.
  • Зміст матеріалів на сторінках сайту не завжди відображає офіційну позицію Всеукраїнської громадської організації СПІЛКИ ОФІЦЕРІВ УКРАЇНИ і адміністрації сайту.
  • Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст рекламних банерів, які надає сервіс "Ucoz".
  • Відповідальність за точність наведених фактів, цифр, та імен несуть автори матеріалів.
                                                         
Locations of visitors to this page

© Портал українських офіцерів
(Спілки офіцерів України)
2024

E-mail редакції: rigsou@ukr.net




Використовуються технології uCoz